Nyhet

Naturell, citron eller smultron i sommar? Nu lanserar BRIS och Stockmos ett vatten där en krona per flaska går oavkortat till BRIS

2011-06-17

Under varumärket, Barn är oslagbara, lanserar BRIS ett nytt vatten på den svenska marknaden.
– Stockmos fick en förfrågan från BRIS om vi kunde producera en unik produkt för svenska konsumenter som kunde stödja BRIS verksamhet på ett nytt sätt. Resultatet blev vatten på 50 cl flaska, säger Lars Källgren, marknadschef på Stockmos.

Kopplingen mellan vattnet och BRIS är enkel och tydligt beskriven på förpackningen med BRIS slogan ”Barn är oslagbara”. En krona per såld flaska går till BRIS.

BRIS-vattnet finns i tre smaker, naturell, citron och smultron och det distribueras med Stockmos ordinarie sortiment av cider och saft.

För att göra satsningen möjlig har Stockmos och deras säljbolag Sales Support minskat sina normala marginaler.

– BRIS och Stockmos hoppas givetvis på att även andra större kedjor ska se värdet av den här typen av välgörenhetsprodukter och att även de berikar kedjornas befintliga sortiment, säger Mikael Willborg, chef för Insamling och Sponsring, BRIS.

Initialt är det Axfood Närlivs (grossist servicehandel), Vi-Butikerna (livsmedelsbutiker), Menigo (restaurang- /storhushållsgrossist) Privab (servicehandel) och Emab (fria handlare med trafikbutiker) som har tagit in vattnet i sina sortiment.

Alla nyheter

»Bris valkrav 2014

Under valrörelsen riktar Bris extra fokus på psykisk ohälsa, skolan
och våld mot barn. Läs mer om Bris valkrav här.