Deichmann stödjer BRIS med kampanjen Trygga Barndomen.

2012-08-08

Skokedjan Deichmann lanserar idag kampanjen Trygga Barndomen i samarbete med BRIS. Kampanjen vill uppmana svenska folket att ta till vara på barndomens vackra ögonblick och skänka en tanke till de barn och ungdomar som inte har någon att vända sig till. Alla pengar som samlas in går oavkortat till BRIS.

Med kampanjen vill Deichmann uppmärksamma behovet av att behövande barn och ungdomar har någon att prata med. Målet är att samla in pengar till BRIS arbete för att öka tillgängligheten av BRIS telefonlinje 116 111, mejl och chatt.För varje krona som skänks, matchar Deichmann beloppet med motsvarande summa.

Kampanjen, som utgörs av en film som visas på www.tryggabarndomen.se, kommer att spridas i sociala medier via hashtagen #tryggabarndomen och delningar på Facebook. Trygga Barndomen kommer även att marknadsföras i Deichmanns 33 butiker runt om i Sverige.

– En trygg barndom är en universell rättighet men tyvärr inte en självklarhet för alla barn. Som Europas ledande skokedja är det viktigt för oss att ta ett socialt ansvar i de samhällen där vi är verksamma. Detta är en oumbärlig del av familjen Deichmanns filosofi. BRIS arbete är mycket viktigt för behövande barn och unga och vi är stolta över att kunna stödja dem, säger Christian Berger, Deichmanns Sverigechef.

– BRIS är glada att inleda ett samarbete med Deichmann. Det ekonomiska bidraget är viktigt för BRIS verksamhet och Deichmanns kampanjsatsning når ut till en bred målgrupp, en väg att påvisa hur BRIS finns till för alla barn, säger Kattis Ahlström, BRIS Generalsekreterare.

Läs mer på www.tryggabarndomen.se och www.deichmann.com

Alla nyheter

»Bris fokusområden 2014

Under valrörelsen 2014 riktade Bris extra fokus på psykisk ohälsa, skolan och våld mot barn.
Under året fortsätter vi driva dessa frågor. Läs mer om Bris fokusområden här.