Projekt på Bris

Nästa generation stöd på nätet

I september 2015 startade Bris ett stort projekt som heter Nästa generation stöd på nätet och som handlar att utveckla vårt digitala stöd. Projektet kommer att pågå i ett och ett halvt år, fram till mars 2017 och består av tre olika delar

Ni barn och unga som använder Bris vet bäst av alla hur vårt stöd fungerar idag och hur vi borde utvecklas. Därför kommer vi ibland att vilja ha er hjälp, till exempel genom att testa nya funktioner eller fylla i enkäter med era åsikter. När vi vill ha mer hjälp från er, eller om vi vill berätta hur det går i projektet, skriver vi om det här på bris.se.

Vi vill också passa på att rikta ett stort tack till PostkodLotteriet som betalar för att Bris ska kunna genomföra projektet.

Del 1
Projektets första del handlar om att göra hemsidan bris.se mer användarvänlig och mobilanpassad. Det blir en nya startsida, men också nya sidor för chatt och mejl. Vi skapar dessutom ett nytt forum.

Del 2
Ett av Bris uppdrag är att berätta för andra vuxna i samhället om vad barn och unga pratar med Bris om. Det är för att fler vuxna ska förstå och kunna hjälpa barn. Projektets andra del handlar om att skapa bra system för att ta hand om och analysera det barn berättar. All data vi samlar in är helt anonym och går inte att koppla till enskilda Bris-användare.

Del 3
Under projektets tredje del fokuserar vi på att utveckla nya digitala stöderbjudanden och tekniska plattformar. Vår plan är att utveckla en Bris-app, ett bättre chattverktyg, nytt digitalt informationsmaterial och ett system som gör det möjligt att boka tid för ett samtal med Bris.


Tack för att ni tyckt till om vårt digitala stöd!

I december förra året fick de som har ett Bris-konto möjligheten att svara på en enkät om Bris stöd online och hur det kan bli bättre.

Här kan du läsa en sammanfattning av resultatet.

Här kan du läsa om vårt förslag till Bris nya digitala stöd.

Bris Expertgrupp Barn har också varit med och tyckt till om vårt digitala stöd. Läs mer om Expertgrupp Barn här.