Huvudsponsorer

KappAhl


Våren 2005 tecknade KappAhl och Bris ett längre samarbetsavtal i syfte att bidra till Bris arbete med att ge stöd och hjälp till utsatta barn. Barn kan lida nöd av andra orsaker än rent materiella brister. Mobbning och olika former av övergrepp är verklighet för alltför många barn och ungdomar. Därför samarbetar KappAhl med Bris.

Under 2014 samlade KappAhl i Sverige in drygt 1,5 miljoner kronor till Bris verksamhet, det är nästan dubbelt så mycket pengar som föregående år. Ambitionen är att man genom ”Bra som jag är”-kampanjen 2015 ska samla in ännu mer pengar till förmån för de olika organisationernas* verksamheter.
– Vi är stolta över att lyfta det här budskapet tillsammans med Bris. Att stärka barn och unga i att känna sitt eget värde är en investering i allas vår framtid, säger KappAhls vd Johan Åberg. Vi väljer att fortsätta kampanjen även i år och hoppas den ska inspirera fler.

Läs mer om "Bra som jag är"- kampanjen

Till KappAhls kampanjsida med information om tävling

”Bra som jag är”
I maj 2014 startade KappAhl kampanjen ”Bra som jag är” för att synliggöra Bris arbete och lyfta budskapet som egentligen borde vara självklart – att alla barn och unga är bra som de är. ”Bra som jag är” är en del av ett samarbete mellan KappAhl och Bris som sträcker sig nästan 10 år tillbaka i tiden. Stödet från de insamlande pengarna bidrar till att delfinansiera kuratorstolarna i Bris stödverksamhet.


« Tillbaka till Huvudsponsorer