Livechatt om att vara utsatt på nätet. 25 feb, Kl: 16.00. Skriv frågor redan nu!

Att vara arg

Torsdagen den 7/6 klockan 15.30-17 har Bris en livechatt om att vara arg. Att bli arg och känna ilska är ofta en helt naturlig reaktion på något som händer. Det kan vara bra att bli arg tex om någon är taskig mot en eller behandlar en orättvist. Då blir ilskan ett verktyg för att sätta sina egna gränser och stå upp för sig själv. Den arga känslan kommer oftast som en reaktion på något en inte vill, något en vill få stopp på eller på att någon annan är arg. Det arga inom en kan visa sig på många olika sätt bland annat genom skrik, bråk, gråt eller tystnad. Beroende på hur en visar att en är arg reagerar andra runt en på olika sätt. Ibland kan en behöva träna på att hantera sin ilska för att inte riskera att skada sig själv, få skulden för saker eller skada andra när en blir arg utan istället få hjälp med situationen som gjorde en arg.

I den här livechatten pratar vi om hur det känns och hur det kan bli när en är arg. Kuratorerna kan ge tips och råd på hur en kan hantera sin ilska. Du får gärna dela med dig av dina egna erfarenheter och ge tips på vad som fungerat för dig.

Välkommen att vara med i livechatten!

Tänk på att inte skriva för långa frågor. Om du har skrivit ut namn, platser eller andra saker i texten som kan riskera att din anonymitet bryts, kommer vi kuratorer ändra i din fråga innan vi lägger ut den och svaret.

Om inte din fråga har besvarats under livechatten kan det bero på att vi inte hann med den. Det kan också bero på att den inte handlade om det ämne vi hade i chatten denna vecka.

×

Lämna chatt