Circle K stödjer Bris

Publicerat

Den 3 januari avslutades 2018 års Bris-kampanj och totalt samlade Circle K tillsammans med sina kunder in 2,8 miljoner kronor till Bris. Det vet vi finansierar mer än 4 heltidsanställda kuratorer i Bris verksamhet, som i sin tur kan fortsätta ge stödjande samtal till de över 25 000 kontakter som Bris tar emot.

Maria Philipson, kommunikationschef Circle K. (Bild: Circle K)

Maria Philipson, kommunikationschef Circle K. (Bild: Circle K)

Sedan starten av samarbetet 2013 har Circle K samlat in hela 13,5 miljoner kronor till Bris och det motsvarar över 22 kuratorstolar. Vi är otroligt stolta över resultatet. Det visar att både våra kunder och medarbetare är stolta över det här samarbetet och engagemanget vid varje kampanj har varit fantastiskt.

Berätta om Circle K Sveriges stöd till Bris 2018!

Under 2018 utökade Circle K sina aktiviteter till förmån för Bris. Insamling bestod i huvudsak av bidrag från Circle K:s kampanj Bristvätten, där varje tvätt i något av Circle K:s premiumprogram under perioden 13 december 2018 till och med 3 januari 2019 bidrog med 25 kronor till Bris, samt från Brispanten som finns på alla stationer i hela Sverige och där all pant går till Bris verksamhet. I samband med fakturautskicket i december erbjöds både privat- och företagskunder att bidra med valfri summa till Bris. Nytt för i år var en kampanj under helgen 20–21 oktober där 50 öre per tankad liter milesPLUS bensin eller diesel gick till Bris.

Varför har ni valt att stötta just Bris?

– Det var våra medarbetare som år 2013 valde Bris som förmånstagare. Vi undersökte era olika organisationer innan vi slutligen genomförde en intern omröstning bland våra medarbetare som då valde Bris. Vårt sponsorsamarbete är viktigt, det stärker vårt varumärke samtidigt som vi är med och bidrar till att stödja barn och unga där vi vet att behovet är stort. Med en verksamhet som finns över hela landet och en stor kundgrupp som består av många familjer vill vi göra skillnad. Det bygger också engagemang och våra anställda är verkligen stolta över att vi sponsrar Bris.

Vad har ni fått för respons från era kunder på satsningen?

– Vi har uteslutande fått positiv feedback från våra kunder om vårt sponsorsamarbete och vad det har genererat. Idag förväntas företag ta ett socialt ansvar och för oss är det en självklarhet.

 

×

Lämna chatt