Canon tog Bris idolkampanj till en ny nivå!

Publicerat

Bris idolkampanj 2017 fick ett stort medialt genomslag – inte minst tack vare Canon som sponsrade och producerade en välbesökt utställning av kampanjen i Gallerian i Stockholm.

Helen Iwefors Häggblom, kommunikationschef på Canon.

Helen Iwefors Häggblom, kommunikationschef på Canon.

Helen Iwefors Häggblom, kommunikationschef på Canon,
varför valde Canon att sponsra Bris idolkampanj 2017?

-Vi tycker att Bris gör ett fantastiskt bra arbete för ungdomar och barn i Sverige. Vi vet att många unga mår dåligt och att Bris spelar en stor roll för barn och ungdomar som inte har någon annanstans att vända sig. Vi vill hjälpa Bris att sprida kunskap om idolkampanjen i alla våra kanaler genom en rad olika aktiviteter, stora som små.

Berätta om er idé kring att skapa en utställning?

-Canon arbetar ju både med foto och med print. Vi såg en möjlighet att kunna vara med och bidra med vår kunskap inom storformatutskrifter och bild och på så sätt hjälpa Bris att nå ut till ännu fler unga med sitt budskap. Vi har producerat en hel del utställningar tidigare och vet vilken wow-effekt bilder får när man ser dem i fullstorlek. Vår förhoppning är att både barn och vuxna hittar till utställningen i Gallerian och får med sig både kunskap om barnets rättigheter och var det finns stöd att få.

Vad består utställningen av?

-I utställningen visas bland annat de fem idolkorten i fullstorlek. Alla idoler syns också i en stor gruppbild – perfekt för att ta en selfie med. Dessutom visas filmer med varje idols unika berättelse om hur de upplevde sin barndom.

Vilken respons har ni fått för ert sponsorskap/utställningen bland branschfolk och allmänheten?

-Bara positiva. Våra kunder tycker att Canon gör en fin insats och exempelvis produceras utställningen hos en kund till oss, Pod Sthlm, som också ville bidra till utställningen från sitt håll. Likaså vår andra samarbetspartner Re-board. Det kan ju också tilläggas att valet på samarbetspartner föll på Bris när Canons medarbetare själva fick välja vilken organisation de helst vill engagera sig för – så detta samarbete har även högt engagemang och en stolthet hos oss internt.

 

×

Lämna chatt