Huvudsponsorer

Circle K

När Circle K:s personal hade en omröstning 2013 om vilken organisation de skulle stödja så föll valet på Bris. Sedan dess har Circle K och deras kunder samlat in närmare tio miljoner till Bris genom olika kampanjer som Bris-Tvätten, Bris-Kaffet och Bris-Panten. Circle K hette tidigare Statoil Fuel & Retail Sverige AB men bytte i april 2016 namn till Circle K Sverige AB

Comviq

Comviqs samarbete med Bris inleddes 2007. Idag sker mycket av barn och ungas kommunikation med Bris via nätet och mobiltelefoni. Det är områden där Comviq har stor erfarenhet av och är rådgivare till Bris i dessa frågor. Comviq ger även ett ekonomiskt bidrag till Bris.

KappAhl

Redan 2005 tecknade KappAhl och Bris ett längre samarbetsavtal i syfte att bidra till Bris arbete med att ge stöd och hjälp till utsatta barn. I över tio år har KappAhl sålt produkter i butik till förmån för Bris som t ex barnpyjamasar, märkpennor och storsäljaren Klädborsten.

Svenska Postkodlotteriet

Bris har varit förmånstagare sedan 2007 och har totalt tagit emot 139 miljoner kronor från Svenska PostkodLotteriet, pengar som har använts till såväl ökad tillgänglighet för barn och unga som till opinions- och påverkansarbete. Läs på Postkodlotteriet.se

Volkswagen

Volkswagen tillhandahåller bilar till Bris fem regioner Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping och Umeå, som ofta besöker myndigheter, företag, skolor och andra verksamheter i sitt dagliga arbete. Volkswagen stöder även Bris med olika insamlingskampanjer till förmån för Bris

×

Lämna chatt