Notar

Publicerat

Hej Elin Gunnarsson, marknadskoordinator på Notar! Ni är ju ny samarbetspartner till Bris, berätta om hur det ser ut och varför ni valde att samarbeta med oss?

Elin Gunnarsson, marknadskoordinator på Notar.

Elin Gunnarsson, marknadskoordinator på Notar.


- När vi på Notar såg oss om efter en långvarig samarbetspartner var Bris ett självklart val. Arbete Bris gör är så viktigt. Hur barn och unga har det idag påverkar hur vårt samhälle kommer att se ut i morgon.

Just nu har vi en kampanj där vi donerar pengar till Bris för varje kostnadsfri värdering som bokas via vår hemsida. På så sätt får våra kunder koll på värdet av sin bostad samtidigt som pengar går till en god sak.
Vi är även stolta att kunna hjälpa Bris att sprida sina kampanjer vidare genom annonser i tidningar, direktmarknadsföring, sociala medier och i våra skyltfönster.

Vilka reaktioner har ni fått från era kunder?
- Vi har bara positiva reaktioner från våra kunder. Bris är en välkänd aktör med gott rykte och vi upplever att det ökar vår egna trovärdighet att få chans att vara Bris ambassadör.

Vilka fördelar ser du med ett CSR-samarbete med Bris?
- Vi ser ett ökat förtroende för oss som aktör. Mäklarbranschen har fått ta många törnar under åren på grund av ett fåtal oseriösa aktörer så mer good will skadar aldrig för oss. Samtidigt ser vi en otrolig stolthet från våra anställda som tycker det är kul att vi satsar på en god sak.

Vad är dina tre bästa tips för ett lyckat CSR-samarbete?

  • Hitta en aktör med en agenda som engagerar sina egna medarbetare.

För att få ett lyckat samarbete gäller det att alla är med i båten, detta gäller speciellt våra egna anställda. När vi tidigare gjort liknande samarbeten med organisationer som inte är lika väl-kända eller med en agenda som inte engagerar alla Notarare ute på kontoren har detta lätt runnit ut i sanden. Gällande Bris har vi sett ett otroligt engagemang där våra mäklare själva har efterfrågat material och velat ha med information i annonser och liknande.

  • Integrera samarbetet i medarbetarnas vardagliga arbete så det blir en del av företagskulturen.

Genom att ge våra mäklare direktmarknadsföring, annonser och affischer om vårt arbete som de om och om kan använda har vi inarbetat vårt samröre med Bris så det blir ett återkom-mande ämne för våra mäklare. När de går på intag som är bokade via hemsidan, och därmed länkade till bris, blir detta en del av samtalsämnet. Därmed har det blivit en del av företagets anda.

  • Tänka långsiktigt.

Innan har vi enbart haft korta kampanjer med CSR. Även om det är trevligt att donera pengar till en bra sak så har ett långsiktigt samarbete en större funktion. Detta för att vi som företag får chans att acklimatisera oss till samarbetet och fördjupa kunskapen om detta ut till våra an-ställda. På så sätt blir våra mäklare, med alla deras kontakter, ambassadörer för Bris ut mot en väldigt stor målgrupp. Då har vi även en chans att få våra kunder att förknippa oss till Bris goda sak.

Vilken typ av samarbeten skulle du vilja se mer av?
- Vi på Notar gillar produkter. Då vi säljer en tjänst, en förmedling, är vi tokiga i saker som är fysiska. Att ta fram en giveaway med båda våra loggor på som vi kan ge till kunder hade varit underbart.

×

Lämna chatt