Sponsorer

Apotea

Apotea.se är Sveriges första fullskaliga apotek som inte har någon fysisk butik utan bara finns på nätet. Apotea hjälper Bris med insamling och kommer att ge Bris utrymme och synlighet i sina medlemsutskick samt bilagor i paket som skickas till kunder.

Atria Scandinavia

Atria Scandinavia är ett av Sveriges ledande livsmedelsföretag och stödjer Bris genom olika kampanjer. Atria Foodservice skänker 50 öre till Bris för varje sålt kilo som skolor köper in av ett utvalt sortiment. Lithells har sålt Barnens Grillkorv till förmån för Bris under en kampanjperiod och där Bris fick 1 krona per förpackning.

Babyland

Hos Babyland hittar du ett stort sortiment av baby, barnprodukter och leksaker från kända varumärken. Babyland hjälper Bris att stödja barn och unga genom att skapa intäkter från olika insamlingskampanjer.

Backemarks

Backemarks har tillverkat kort och andra trycksaker i mer än ett halvt sekel. Backemarks har ett samarbete avseende försäljning av julkort och gratulationskort till förmån för Bris. Korten finns ute i butik inom detalj- och dagligvaruhandeln.

Berendsen

Berendsen och deras kunder stödjer Bris. Genom att erbjuda kunder s.k. Bris-mattor, entrémattor som med budskapet ”Vi stödjer Bris”, erbjuder Berendsen sina kunder att vara med och stödja Bris arbete med att bistå utsatta barn och unga med råd och stöd.

Best Western Hotels & Resort

Best Western har arbetat med Bris sedan 2004 och har totalt samlat in närmare 1 miljon kronor genom olika kampanjer och aktiviteter. Best Western sponsrar Bris med hotellrum och möteslokaler i samband med olika event och turnéer, senast i samband med RixFM Festivalen och Bris-Golfen 2016.

Bokus

Bokus är den digitala bokhandel med böcker för alla. Bokus har under 20 år hjälpt till att skapa läsglädje för alla varje dag. Bokus stödjer Bris viktiga verksamhet för att förbättra barn och ungas villkor och rättigheter genom ett ekonomiskt bidrag varje månad.

Canon

Bris blev valet när Canons medarbetare själva fick välja vilken organisation de helst vill engagera sig för. Ett långsiktigt sponsringssamarbete pågår där Canon stöttar Bris både ekonomiskt och genom olika interna och externa aktiviteter för att samla in pengar och för att sprida mer kunskap om Bris arbete.

Däckpartner

Däckpartner är en av nordens största aktörer inom däckbranschen, en oberoende kedja och 100% medlemsägd utav sina verkstäder i Sverige. Genom insamlingskampanjer både centralt och från de lokala verkstäderna i landet bidrar däckkedjan till att Bris kunna fortsätta stödja barn och unga.

Gille

Gille älskar att baka goda kakor och det har dom gjort sedan 1967. I Gilles kampanjer ”Fika för en god sak” till förmån för Bris har Gille valt ut tre olika kondisbitar – Arraksbollen, Gillebollen och Kolabollen. För varje såld förpackning skänker Gille 3 kr till Bris viktiga arbete.

HDW Data Sweden AB

HDW Data Sweden AB har sedan 2004 hjälpt Bris inom ett flertal IT-områden.
HDW Data Sweden AB erbjuder IT-relaterade tjänster såsom bl.a. ekonomilösningar, webbhotell, e-post, webbutveckling, driftavtal, Outsourcing, E-handel, Backup, Underhåll, Support, Utbildning och Ondemand tjänster. Verksamheten har bedrivits sedan 1987.

Klövern

Bris är hyresgäster hos Klövern och Klövern är en stolt sponsor till Bris. Klövern ser Bris arbete som viktigt och värdefullt för barn och ungdomar samt att de bidrar med kunskap om deras rättigheter i samhället. Klövern och Bris genomför events tillsammans som Bris-Dagen i Globen Shopping.

Kronägg

Sedan 2010 har Kronägg sålt äggförpackningar innehållande sex lite mindre ägg med tanke på barnen till förmån till Bris. Kronägg ger Bris 50 öre per förpackning och ger på sätt Bris ekonomiskt tillskott varje år. Bris-äggen finns hos många välsorterade livsmedelshandlare över hela Sverige.

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett kundägt lokalt bolag som samarbetar med Bris och stöder Bris utåtriktade regionala arbete med att bistå vuxna som jobbar med barn, till exempel lärare och fritidspedagoger på olika skolor i regionen.

Nobe Aloe Vera

Nobe Aloe Vera drycker består till 50% av bitar från aloe vera växten. Nobe Aloe Vera har en kampanj för Bris som heter ”Inga klumpar i magen” som syftar på den sortens klumpar som bor i magen på utsatta barn. De klumparna vill Nobe Aloe Vera bekämpa, därför stödjer dom Bris genom swish kampanjer i butik och på nätet.

Notar

Notar är en fastighetsmäklare som förmedlar bostadsrätter, lägenheter, villor och fritidshus. Notar skänker 100kr till Bris under en kampanjperiod för varje värdering av en bostad.

Svenska hem

Svenska Hem som är en av Sveriges största möbelkedjor stödjer Bris sedan ett par år tillbaka genom att sälja en exklusivt framtagen byrå där 1.000 kr per byrå går till Bris.

Twinner

Twinner Universal är ett dammsugarmunstycke bygger på unik teknik, utan borstar och med dubbla insugningskanaler. Twinner valde Bris som samarbetspartner eftersom dom tycker att det är en viktig organisation som hjälper utsatta barn och unga. Twinner ger Bris ekonomiskt stöd.

×

Lämna chatt