Toppsponsorer

Trygg Hansa

Trygg-Hansa jobbar kontinuerligt med att öka tryggheten för barn. Detta görs bland annat genom initiativ och aktiviteter kring ökad vattensäkerhet och kunskap om första hjälpen samt genom att stötta familjer som har barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Samarbetet med Bris gör det möjligt att göra mer för att skapa trygghet för barn och unga.

Gille

Gille älskar att baka goda kakor och det har dom gjort sedan 1967. I Gilles kampanjer ”Fika för en god sak” till förmån för Bris har Gille valt ut tre olika kondisbitar – Arraksbollen, Gillebollen och Kolabollen. För varje såld förpackning skänker Gille 3 kr till Bris viktiga arbete.

Hewlett Packard Enterprise

På Hewlett Packard Enterprise är vi väldigt stolta att vara med och bidra till Bris oerhört viktiga verksamhet. Att vi genom att sponsra en kuratorstol kan möjliggöra att ännu fler barn i utsatta situationer får hjälp, stöd och tillgång till en vuxen som lyssnar och som man kan prata med. Att ha någon som lyssnar är vi övertygade om gör skillnad, oavsett anledning till samtalet.

Fastighetsbyrån

Hur barn mår i sin hemmamiljö är ett av Bris fokusområden. Fastighetsbyråns bidrag går till Bris stödverksamhet och målet är att finansiera minst två kuratorer som varje år hjälper och stöttar mer än 3 000 barn och unga.

Accigo

Accigo har hjälpt Bris att implementera ett skräddarsytt insamlingssystem, i molnet, med standardsystemet Microsoft Dynamics CRM som grund. Konkurrensen om insamlingsmedel har hårdnat och ett effektivt insamlingsarbete blir allt viktigare. För att kunna göra det idag krävs ett modernt och flexibelt IT-system med bra kampanjhantering.

Arla

Arla har stöttat Bris tre år i rad genom att upplåta mjölbaksidorna till idolkortskampanj. Arlas mjölkbaksidor når varje morgon 4 miljoner människor runt om i Sverige. Eftersom mjölkbaksidorna vänder sig till barn och ungdomar i Sverige så är det ett naturligt val att stötta Bris. Barn som annars kan vara svåra att nå men som på ett ”naturligt” sätt kan ta till sig informationen vid frukostbordet.

Astra Zeneca

Bris och AstraZeneca har ett samarbetsprojekt tillsammans som ska ge fördjupad kunskap om ungas psykiska ohälsa. Projektet är en del av AstraZenecas Young Health Programme vilket är ett globalt samhällsstödsprogram som syftar till att förbättra ungdomars hälsa runtom i världen. AstraZeneca finansierar även Bris Stödhelger för familjer som drabbats av suicid.

Coop

Coop har två år i rad genomfört kampanjen ”En godare jul - för barnens skull”. Bland utvalda julvaror från Änglamark skänkte Coop 1 kr per såld förpackning samt 3 öre per såld plast- och papperskasse med julmotiv till förmån för utsatta barn. De insamlade pengarna delades lika mellan Bris och stiftelsen Friends.

Efva Attling

Efva Attling, en av Skandinaviens ledande smyckesdesigner har tagit fram en smyckeskollektion som säljs till förmån för Bris. Kollektionen heter "Take No Shit". För varje sålt smycke går 100 kronor till Bris.

×

Lämna chatt