Barn och mjölk hör ihop

Johan Öhlin, marknadschef på Coop

Johan Öhlin, marknadschef på Coop

Hallå där Johan Öhlin, marknadschef på Coop!

Coop säljer egen mjölk till förmån för Bris – varför just mjölk?

- Barn och mjölk hör ju liksom ihop. Sen är det ju en extra bonus att det är en produkt som man använder varje dag.

Hur många barn och unga nås av Bris budskap via mjölkpaketen?

- Det är miljontals personer runt om i Sverige som nås av budskapet varje månad.

Läste du själv på mjölkpaketen som barn, och i så fall, var det något budskap eller någon bild som gjorde särskilt stort intryck?

- Ja! Det var en given del av min morgonrutin. Och det fanns något tryggt i att det vara samma text varje morgon.

Coop var en av finansiärerna som möjliggjorde att Bris numera kan ha öppet dygnet runt, året om. Hur kommunicerade ni det till era medlemmar och kunder?

- Vi gör det framför allt genom Coops mjölkpaket, men även i våra egna kanaler till våra 3,9 miljoner medlemmar. Och glädjande nog så har vi på sista tiden fått in rekordmånga nya medlemmar.

Vilken/vilka barnfrågor ligger dig närmast hjärtat? Och varför?

- Eftersom jag är pappa till två söner och vet hur tufft det är att vara barn idag, så är rättviseaspekten viktig för mig – att alla barn ska ha samma förutsättningar till en bra start i livet.

Vad tycker du är den största utmaningen som förälder? 

- Att det är så mycket i omvärlden som jag som förälder har svårt att påverka. Allt från klimatet till den tuffa tonen i sociala medier.

För att se upplevelsen, kika här: Bris på mjölkpaketet

×

Det är viktigt att tidigt fånga upp barn som inte mår bra

Läs intervjun med Sara Rencrantz, kategori och affärsutvecklingschef på Hemglass om hur samarbetet med Bris startade och hur de jobbar kring social hållbarhet.

Intervju Hemglass

”Om barn inte mår bra fungerar inte samhället”

Läs intervjun med Katariina Kukkonen, Marketing Director på Metsä Tissue, som genom sin kampanj med Bris drog in hela 2,2 miljoner kronor till barn och unga.

Intervju Metsä Tissue

”Det viktigaste är att vuxna och unga pratar med varandra”


Läs intervjun med Linda Swärd, VD på Hewlett Packard Enterprise Sverige, som stöttat Bris sedan 2018 och dragit in hela 3 miljoner.

Intervju Hewlett Packard Enterprise

”GÄNGVÅLD ÄR SAMHÄLLETS VIKTIGASTE FRÅGA JUST NU"

Läs intervjun med Carl Sundstedt, marknadschef på Volkswagen personbilar.

Intervju Volkswagen

"SAMARBETET MED BRIS HAR LETT TILL STOR STOLTHET INTERNT"

Bastard Burgers medarbetare har utbildats av Bris kuratorer för att förstå hur vardagen ser ut för de barn.

Intervju Bastard Burgers

"Vi har möjliggjort samtal nattetid, så att barn kan få stöd av Bris dygnet runt, året om"

Telia har förlängt sitt samarbete med Bris.

Intervju Telia

”VÅGA FRÅGA OM SJÄLVMORDSTANKAR"

Alexandra Björnsson, projektledare på Tim Bergling Foundation, berättar om samarbetet med Bris. 

Intervju Tim Bergling Foundation

”Jag känner starkt för dagens 14-åringar”

För Bris berättar Efva Attling om de vilda tonåren i Högdalen, drivkraften och vad alla vuxna behöver veta.

Intervju Efva Attling

Bastard Burgers hjälper Bris nå fler unga

Ett initiativ från en medarbetare resulterade i ett långsiktigt samarbete med Bris. Läs mer om samarbetet och se film om hur allt startade.

 

Intervju Bastard Burgers

Coop säljer mjölk till förmån för Bris

- Miljontals personer kommer nås av Bris budskap via mjölkpaketen, säger Johan Öhlin, marknadschef på Coop.

Intervju Coop

Comfort inleder samarbete med Bris

- Jag hoppas att vi kan göra samhället lite bättre och varmare för barn och unga, säger Peter Austler, marknadschef Comfort.

Intervju Comfort

Stor påskgåva från Postkodlotteriet 

Bris fick ta emot 10 miljoner kronor vid Postkodlotteriets årliga utdelning. Hélène Carlbark, välgörenhetschef på Postkodlotteriet berättar mer.

 

Intervju Postkodlotteriet

Kappahls största insamling till Bris någonsin!

Kappahl samlade in 3,9 miljoner till Bris under 2022. Johanna Flemström på Kappahl berättar om rekordinsamlingen.

Intervju Kappahl

Circle K´s kampanj Träna med Bris - en succé

Här berättar Erika Söderlund på Circle K om kampanjen och medarbetarnas starka engagemang.

Intervju Circle K