"Träna med Bris" blev en succé

Circle K har för andra året i rad genomfört kampanjen "Träna med Bris". I år samlades det totalt in 143 200 kr till Bris. Här berättar Erika Söderlund om initiativet och det starka engagemanget.

Erika Söderlund, kommunikationschef på Circle K

Erika Söderlund, kommunikationschef på Circle K

Hej Erika, ni har just avslutat en insamlingskampanj för Bris. Berätta!

-Ja precis, vi har för andra året i rad haft kampanjen ”Träna för Bris” där 190 kollegor tillsammans kämpat i en månad. För varje träningspass om minst 30 minuter har Circle K skänkt 50 kr till Bris viktiga arbete, och all träning räknas lika mycket. Det har varit promenader, jogg och gym – men även lite mer ovanliga sporter som långdistanssimning till havs och poledance. Vi har tävlat i lag om ca 20 personer där vi använt en app för att dels registrera pass och dels ge varandra pepp, dela bilder och filmer. Så vi har tävlat både i antal tränade minuter, och ”social engagement score” vilket är otroligt smart och roligt. Det blev 143 200 kr totalt och vi är alla så glada att kunna bidra på ett så aktivt sätt!

Varför tror du att det skapat sådant engagemang internt?

-Jag tror delvis att det beror på att hela organisationen är så djupt fäst vid Bris, eftersom det var medarbetarnas val att vi skulle sponsra just Bris redan 2013. Sedan dess har vi endast sponsrat er och det vet alla som arbetar här – det är något vi är stolta över. Sen är vi ett gäng som gillar att tävla och att överträffa mål. Slutligen är det en så fantastisk aktivitet som blir win-win, de som inte normalt tränar så mycket har nu kommit ut på promenad eller annat flera gånger i veckan och de säger att det inte hänt om det inte varit för Bris. ”Jag orkade egentligen inte gå ut i mörkret idag men jag gjorde det ändå för Bris” är en kommentar jag hört flera gånger under kampanjen. Härligt ju!

Skulle du säga att Träna för Bris blivit en tradition, precis som Bristvätten nu?

-Absolut! Men jag planerar för ett upplägg med en spännande twist nästa år – det får vi återkomma till längre fram!

×

Lämna chatt

Bastard Burgers hjälper Bris nå fler unga

Ett initiativ från en medarbetare resulterade i ett långsiktigt samarbete med Bris. Fokus är att nå ut till fler barn och unga genom att synliggöra Bris stöd. Läs mer om samarbetet och se film om hur allt startade.

 

Läs mer

”Vi vill långsiktigt bidra med ökad kunskap om psykisk ohälsa”

Alexandra Björnsson om Trygg-Hansas engagemang

Läs mer

Circle K´s kampanj Träna med Bris - en succé

Här berättar Erika Söderlund på Circle K om kampanjen och medarbetarnas starka engagemang.

Läs mer
/link/aa7800eee6c449258972b369a8a2e3f0.aspx

Huvudpartners

Läs mer
/link/bdb5452151484fc390f2c990a6b11451.aspx

Stora företagspartners

Läs mer
/link/33ba47eac7fe4cb3a10583850c4d3709.aspx

Företagspartners

Läs mer