Bastard Burgers hjälper Bris nå fler unga

Bastard Burgers har inlett ett långsiktigt samarbete med Bris med fokus på att nå ut till fler barn och unga genom att synliggöra Bris stöd. Samarbetet syns nu i alla Bastard Burgers restauranger runt om i hela landet.

Louise Wistfors, medarbetare på Busters Burgers och företagets VD Simon Wanler. (Foto Busters Burger)

Louise Wistfors, medarbetare på Busters Burgers och företagets VD Simon Wanler. (Foto Busters Burger)

Medarbetare på Bastars Burgers tog initiativ

Samarbetet med Bris grundas i att restaurangmedarbetaren Louise Wistfors i Norrköping skickade ett förslag till Bastard Burgers interna idélåda. Efter att ha läst Bris rapport om hur pandemin påverkar barn och ungas mående samt varit ideellt engagerad i barnrättsorganisationen framförde hon en önskan om att företaget skulle stötta Bris på något sätt. Ett förslag som landade väldigt väl hos företagsledningen och som nu blivit verklighet.

Anställda har fått utbildning av Bris

Som ett led i att vara goda ambassadörer för Bris har nu alla hundratals medarbetare på Bastard Burgers fått träffa en av Bris kuratorer under ett digitalt utbildningstillfälle, för att lära sig mer om hur Bris arbetar med barnrättsfrågor och hur vardagen ser ut för barn och unga runt om i Sverige.

590 000 kronor insamlat det första halvåret

5 kronor av varje såld barnmeny på Bastard Burgers går till Bris och under årets första sex månader  har Bastard Burgers dragit in 590.000 kronor till Bris. 

Se filmen om hur det gick till när Louise fick idén att stödja Bris: 

×

Det är viktigt att tidigt fånga upp barn som inte mår bra

Läs intervjun med Sara Rencrantz, kategori och affärsutvecklingschef på Hemglass om hur samarbetet med Bris startade och hur de jobbar kring social hållbarhet.

Intervju Hemglass

”Om barn inte mår bra fungerar inte samhället”

Läs intervjun med Katariina Kukkonen, Marketing Director på Metsä Tissue, som genom sin kampanj med Bris drog in hela 2,2 miljoner kronor till barn och unga.

Intervju Metsä Tissue

”Det viktigaste är att vuxna och unga pratar med varandra”


Läs intervjun med Linda Swärd, VD på Hewlett Packard Enterprise Sverige, som stöttat Bris sedan 2018 och dragit in hela 3 miljoner.

Intervju Hewlett Packard Enterprise

”GÄNGVÅLD ÄR SAMHÄLLETS VIKTIGASTE FRÅGA JUST NU"

Läs intervjun med Carl Sundstedt, marknadschef på Volkswagen personbilar.

Intervju Volkswagen

"SAMARBETET MED BRIS HAR LETT TILL STOR STOLTHET INTERNT"

Bastard Burgers medarbetare har utbildats av Bris kuratorer för att förstå hur vardagen ser ut för de barn.

Intervju Bastard Burgers

"Vi har möjliggjort samtal nattetid, så att barn kan få stöd av Bris dygnet runt, året om"

Telia har förlängt sitt samarbete med Bris.

Intervju Telia

”VÅGA FRÅGA OM SJÄLVMORDSTANKAR"

Alexandra Björnsson, projektledare på Tim Bergling Foundation, berättar om samarbetet med Bris. 

Intervju Tim Bergling Foundation

”Jag känner starkt för dagens 14-åringar”

För Bris berättar Efva Attling om de vilda tonåren i Högdalen, drivkraften och vad alla vuxna behöver veta.

Intervju Efva Attling

Bastard Burgers hjälper Bris nå fler unga

Ett initiativ från en medarbetare resulterade i ett långsiktigt samarbete med Bris. Läs mer om samarbetet och se film om hur allt startade.

 

Intervju Bastard Burgers

Coop säljer mjölk till förmån för Bris

- Miljontals personer kommer nås av Bris budskap via mjölkpaketen, säger Johan Öhlin, marknadschef på Coop.

Intervju Coop

Comfort inleder samarbete med Bris

- Jag hoppas att vi kan göra samhället lite bättre och varmare för barn och unga, säger Peter Austler, marknadschef Comfort.

Intervju Comfort

Stor påskgåva från Postkodlotteriet 

Bris fick ta emot 10 miljoner kronor vid Postkodlotteriets årliga utdelning. Hélène Carlbark, välgörenhetschef på Postkodlotteriet berättar mer.

 

Intervju Postkodlotteriet

Kappahls största insamling till Bris någonsin!

Kappahl samlade in 3,9 miljoner till Bris under 2022. Johanna Flemström på Kappahl berättar om rekordinsamlingen.

Intervju Kappahl

Circle K´s kampanj Träna med Bris - en succé

Här berättar Erika Söderlund på Circle K om kampanjen och medarbetarnas starka engagemang.

Intervju Circle K