Bastard Burgers hjälper Bris nå fler unga

Bastard Burgers har inlett ett långsiktigt samarbete med Bris med fokus på att nå ut till fler barn och unga genom att synliggöra Bris stöd. Samarbetet syns nu i alla Bastard Burgers restauranger runt om i hela landet.

Louise Wistfors, medarbetare på Busters Burgers och företagets VD Simon Wanler. (Foto Busters Burger)

Louise Wistfors, medarbetare på Busters Burgers och företagets VD Simon Wanler. (Foto Busters Burger)

Medarbetare på Bastars Burgers tog initiativ

Samarbetet med Bris grundas i att restaurangmedarbetaren Louise Wistfors i Norrköping skickade ett förslag till Bastard Burgers interna idélåda. Efter att ha läst Bris rapport om hur pandemin påverkar barn och ungas mående samt varit ideellt engagerad i barnrättsorganisationen framförde hon en önskan om att företaget skulle stötta Bris på något sätt. Ett förslag som landade väldigt väl hos företagsledningen och som nu blivit verklighet.

Anställda har fått utbildning av Bris

Som ett led i att vara goda ambassadörer för Bris har nu alla hundratals medarbetare på Bastard Burgers fått träffa en av Bris kuratorer under ett digitalt utbildningstillfälle, för att lära sig mer om hur Bris arbetar med barnrättsfrågor och hur vardagen ser ut för barn och unga runt om i Sverige.

590 000 kronor insamlat det första halvåret

5 kronor av varje såld barnmeny på Bastard Burgers går till Bris och under årets första sex månader  har Bastard Burgers dragit in 590.000 kronor till Bris. 

Se filmen om hur det gick till när Louise fick idén att stödja Bris: 

×

Lämna chatt

Stor påskgåva från Postkodlotteriet 

Bris fick ta emot 10 miljoner kronor vid Postkodlotteriets årliga utdelning. Hélène Carlbark, välgörenhetschef på Postkodlotteriet berättar mer.

 

Läs mer

Kappahls största insamling till Bris någonsin!

Kappahl samlade in 3,9 miljoner till Bris under 2022. Johanna Flemström på Kappahl berättar om rekordinsamlingen.

Läs mer

Bastard Burgers hjälper Bris nå fler unga

Ett initiativ från en medarbetare resulterade i ett långsiktigt samarbete med Bris. Fokus är att nå ut till fler barn och unga genom att synliggöra Bris stöd. Läs mer om samarbetet och se film om hur allt startade.

 

Läs mer

”Vi vill långsiktigt bidra med ökad kunskap om psykisk ohälsa”

Alexandra Björnsson om Trygg-Hansas engagemang

Läs mer

Circle K´s kampanj Träna med Bris - en succé

Här berättar Erika Söderlund på Circle K om kampanjen och medarbetarnas starka engagemang.

Läs mer
/link/aa7800eee6c449258972b369a8a2e3f0.aspx

Huvudpartners

Läs mer
/link/bdb5452151484fc390f2c990a6b11451.aspx

Stora företagspartners

Läs mer
/link/33ba47eac7fe4cb3a10583850c4d3709.aspx

Företagspartners

Läs mer